Pages

Wednesday, July 24, 2013

Catitan Haron Ismail

Catitan Sedih Haron Ismail




"berapa banyak dalam hidup kita, kita sudah lalui keperitan hidup? ketika kita kena keperitan kita rasa kita tidak dapat keluar daripadanya tapi hari ini ALLAH telah keluarkan dengan keadaan yang baik..." Dr Asri

ingin sebenarnya aku menceritakan keperitan yang ku lalui sebelum ini,  dan apa yang ingin aku ceritakan bukan untuk menarik simpati sesiapa,

Ramadhan 2011, aku pernah melalui satu keperitan yang lebih daripada apa yang aku rasa pada ketika ini, tapi kenapa aku terlupa bahawa keperitan yang diberikan itulah yang membawa aku kembali kepadanya. sesungguhnya pada ketika itu aku rasa Allah sangat dekat denganku.. aku bukan menunjuk tapi itulah yang aku rasa pada ketika itu..

Ramadhan 2012 juga aku diuji sekali lagi dengan keperitan..  namun aku terlupa untuk bersyukur terhadap ranjau yang diberikan kepadaku..

 kadang-kadang aku rasa ingin kembali kepadamu dikala susah..tapi aku malu kerana aku hanya mencari dikala susah namun apalah daya.. kalau dalam keadaan senang aku alpa dan dalam keadaan susah pun aku tidak mencarimu jadi apalah tugasku sebagai seorang hamba kepadaMU

Aku yakin dengan jalan yang diberikan oleh Allah pada hari ini.. Ya Allah pujuklah hatiku untuk kembali kepadamu ya Allah.. kepada engkau jugalah aku serahkan segala urusanku



La tahzan innallaha ma'ana"






No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?