Pages

Sunday, August 21, 2011

Ramadhan Bulan Beribadat


Assalamualaikum dan salam Ramadhan..

hehehe agak skema di situ ya tuan-tuan dan Puan-Puan.

Entry kali ini agak Sopan keran kita berbicara mengenai Aktiviti Saya selama Ramadhan yang dah masuk hari ke 22.

Ramadhan bulan suci, berkat mulia dan setiap amalan dan pahala akan digandakan.

Bayangkan Pahala-pahala sunnat kita akan dapat seperti pahala Wajib dan Pahala-pahala wajib digandakan.. wah!! cuba bayangkan jika kita mengikut sunnah Rasulullah iaitu memulakan berbuka Puasa dengan kurma pun kita sudah mampu untuk mendapat pahala yang sangat besar.. wallahualam..

pendek kata Bulan Ramadhan ini kita mesti kaw-kawla mencari pahala kan? yalah syaitan dan Iblis semua dah dirantai kemas jadi tiada alasan untuk kita melakukan sebarang kejahatan dan kemungkaran yang tinggal hanyalah Nafsu yang menguasai diri.

ini belum pulak masuk mengenai malam LAILATULQADAR yang sangat istimewa satu malam yang lebih baik daripada seribu bulan. satu malam kita beribadat yang mendapat barakah ibarat beribadat seribu bulan.. woooo!! lihatlah betapa Pemurahnya Allah S.W.T kepada hamba-hambanya. pendek kata, Bulan Ramadhan ini kita mendulang pahala la sebanyak yang mungkin untuk memperolehi keberkatan dan sumber untuk akhirat kelak ya..

selamat beramal ya rakan-rakan

ok2 cerita aku pulak, sepanjang Bulan Ramadhan ini sepatutnya aku semakin aktif beribadat tapi semakin aktif pulak aku Berpesbuk!! ok Terima kasih!!

Sekian Berita Salam hormat


No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?