Pages

Sunday, November 6, 2011

Last Man Standing 2011

si kacak tengah bersendirian.


Assalamualaikum dan selamat hari raya aidiladha...

semalam gua baru up entry perihal "last Man Standing". hari ni toksah cakap, gua jadi last man standing. dia punya feel memang pergghhhh!!. makwe-makwe? jangan crita gua malas nak up sebab makwe-makwe terlalu ramai mesej.

untuk hari ni kegiatan lelaki kacak terakhir memang sempoi, gua kali ni bergerak berduet dengan Lokman Keme, memang power plan-plan kitorang, dari program membasuh kopiah sehingga program mengusha makwe-makwe kaya kat sesyen 3. memang power jugeklah kitorang bila makwe cun naik BMW siap psssttt2 ngan kitorang.

dalam gua bersiar-siar di UKM.. banyak rahsia-rahsia yang korang tak tahu bila UKM ni kosong. gua sedaya upaya merungkaikan beberapa rahsia terbesar. antaranya rahsia pergaduhan besar monyet-monyet KIY. gua baru tahu monyet-monyet KIY terbahagi kepada dua kumpulan geng yang saling bermusuh dan merebut kawasan. dia punya tempur pergghh susah nak digambarkan dengan kata-kata, gua tak sempat nak rakam sebab henpon gua 3310. ini belum lagi gua cerita kisah yang gua dapat dari member mengatakan ada pergaduhan besar antara geng babi dengan geng anjing liar berebut kawasan di rahim kajai perggh memang true.. kalau gua siar konfem masuk NAtiOnal geograpi.

Feel tahun ni tak macam tahun lepas yan. penuh dengan emosi kelaparan, tahun ni penuh dengan kekenyangan kegembiraan, kemengantukan dan banyak lagi ke ke ke yang tak mampu gua ucapkan dengan sebaris kata-kata.

dan kisah yang paling menarik hari ni gua dengan keme dapat banyak daging kurban dari mesjid-mesjid sekitar bangi ni, kitorang punya eksited nak carik daging sampai round mesjid-mesjid bangi. pukul 12 je ktorang dapat 2 plastik berisi daging, dia punya feel memang hepi, ibarat budak-budak zaman dulu dapat sekotak ding dang, ataupun tora. dah macam-macam resepi terbayang di kepala lalu kami pun berkomunikasi yang dialognya lebih kurang begini bunyiknya...

gua: nak masak macam mana nie?
tanya gua dengan penuh semangat

keme: yang ni kita kena fikir dulu..

gua: ok set.. balik tdo dlu.

gua punya hepi.. ingatkan bangun-bangun dari tdo nanti dapatlah jugak merasa daging kurban malam nanti. petang tu setelah letih berhibernasi gua tanya keme lagi melalui chat pesbuk.. yang bunyinya lebih kurang begini...

gua: amacam daging kita?
Tanya gua dengan penuh debaran

keme: LU MESEJ NUAR SUH TAPAU SKET MAKANAN UNTUK KITA.
ok kalau bunyinya sudah macam ni maksudnya...

gua: ok cantek!!

daging? biar kita sama-sama fikirkan....


nasib baik nuar balik bawak makanan.. kalau tak MEGGI la jawapannya... Kesimpulannya sampai sekarang kami masih fikir daging 2 plastik tu nak buat apa.... mohon bantuan makwe-makwe cun untuk membantu, jangan asyik main pesbuk...


waktu gua pegi bilik keme, gua tengok die tengah usha2 cara nak masak satay kat google.. lu memang pemikir keme..

ok 8 haribulan UKM pulak buat kurban.. gua rancang nak datang amik kepala lembu letak depan pintu...

sekian berita salam Hormat




No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?