Pages

Friday, November 4, 2011

Last Man Standing


Ya ini Memang Gua..




Assalamualaikum.. Selamat Hari Raya Haji..

Amboi tajuk pun dah macam power omputih kan? kahkahkahkah apa gelak-gelak?
ok kenapa...

hari ni hari sabtu.. esok hari ahad hari raya haji, asal cuti mesti warga kampus berduyun-duyun pulang ke rumah nak makan ketupat, main mercun, jumpa member-member dan makwe-makwe. tidak kira ada yang naik bas, naik tren, naik feri, naik teksi dan naik belon ( oi kapal terbang bukan belon ). maka perbukitan pun menjadi sunyi sepi yang tinggal monyet-monyet, yang tak reti nak bercuti, kucing-kucing, anjing-anjing liar, pak guard, kalkatu, dan sebagainya itu tidak kira penghuni tetapnya..

jadi apa kena mengena dengan Last Man Standing? ok kembali ke topik asal...

Last Man Standing gua yang bagi nama untuk orang-orang yang masih tinggal di kampus walaupun cuti. selalunya Last Man Standing ni memang macho. tabah, kacak, digilai. yela orang ramai dah balik korang masih lagi bertapa di kampus memang lejen lah.. lejen KIY pun balik awal. kalau korang buat status pesbuk, yang korang masih lagi kat KOLEJ pergghh konfem makwe-makwe cun PTSL impress paling koman pun dorang like. kalau lagi advanced dia mintak no talipon korang suh tengok-tengokkan bilik dorang.. amcam? macho kan? try lah... memang sepanjang korang online pesbuk ade je makwe-makwe cun nak main chat dengan korang. itu belum cerita kelajuan internet tak sempat kelip mata korang dah boleh download filem trilogy lord of the ring buleray punya..

nak dijadikan cerita pula.. Raya aji tahun lepas, Gua jadi Last Man Standing duduk Perbukitan, Beraya haji dengan Raja, Panjang, Aidil. Gua tak balik sebab gua ada projek undang-undang yang memang susah dan memaksa gua baca buku sampai biji mata terkeluar.. yang dua orang lagi tu ukur bangunan time raya haji. pergghh dia punya feel memang kacak 24 jam.. kompiter gua sampai hang layan makwe-makwe. semua ambil berat pasal gua. asal buat status sikit dah dapat sampai beribu-ribu like..komen-komen jangan cakaplah semua nak ada muah muah muah je.. cam gams... hehehe

tapi walaupun rasa kacak, rasa hensem, makwe-makwe cun suka tapi ada satu masalah je yang memang buat gua panas.. kenapa? kenapa? kenapa?
.
.
.
.
.
.
.
kenapa?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
Gua Lapar nak makan hape? semua kedai makan tutup, kalau kedai melayu gua boleh konsider, ni kedai mamak pun tutup gua nak makan hape? hari raya haji orang makan burasak, ayam, minum sirap, oren sunkist. nasib baik 7E bukak.. dah tu makwe yang jaga 7E pulak tak cun. Makwe-makwe yang kat pesbuk pun tak dapat bantu. akhirnya Gua raya aji makan meggi dengan air watercooler memang cegams......lah..


raya haji tahun ni gua nak siap2 balik awal.. tapi rasanya esok dah raya haji gua masih baring-baring rilek kat bilek.. &*%^%$%$^% ok Last Man Standing Macho..

Sekian Berita Salam Hormat dan Selamat Hari Raya Haji

No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?