Pages

Wednesday, November 9, 2011

Tora, Ding Dang dan Nostalgia...


Assalamualaikum..

ok sebenarnya gua dah tido tadi, ingatkan dah jadik normal, bila dah terjaga susah pulak nak tido balik, jadi gua bantai FM 2011. sampai sekarang tak boleh tido.. ok malas cakap banyak.. besok jela gua sambung tido lagi..


korang kenal tak kotak-kotak ni? haaaaaaa kalau korang lahir tahun-tahun akhir 80-an mungkin kenal lah.. hahaha ini lah kotak yang buatkan gua eksited masa kecik-kecik dulu.. dia punya iklan bukan main lagi. "tora datang lagi dengan permainan.......". bila dah kuar TV bah memang keinginan nak membeli tu mencapai tahap inzal. hehehe kotak-kotak ni ada jual kat kampung gua. di kedai keling jamal. tapi malangnya mentaliti budak-budak gua yang kurang berkembang selalunya ingat bila dah kuar iklan kat TV kita bolehlah pegi beli.. last-last mainan yang bukan dalam iklan tadi. dan kejadian tersebut berulang-ulang.

budak-budak sekarang ada lagi tak, eksited dengan benda-benda macam ni? apa? kurang power, memanglah zaman gua teknologi tak macam sekarang. game elektronik bukan main lagi, kecik dah main PSP, PS3, eksbok, apa lagi? blekberi, aipon. kecik-kecik lagi dan pandai buat pesbuk. patutlah lagu-lagu sekarang ni agak mengarut macam cinta muka buku.. hahaha

kalau barang-barang elektronik paling canggih pun adalah..



















polystation, yang ni kalau kampung gua panggil video game, apa? tak maju? kalau rumah korang ada game ni kira koranglah yang paling maju dan kaya kat kampung. game ni layan kalau korang main street fighter, super mario, kontra. dan paling power siap pakej dengan pistol untuk game duck hunt, hahaha patotla zaman gua ramai betul member-member yang bercita-cita nak jadi tentera dan polis.

ok yang itu berkaitan dengan game-game indoor. sebenarnya gua risau tengok budak-budak sekarang dah takdak game-game fizikal yang mencabar kekuatan langsung. paling power main PSP depan member-member. mana ada lagi main tapuk-tapuk ( sembunyi2 ) main bubut-bubut ( kejar-kejar ), main polis sentri, main kawin-kawin. main masak-masak.hai banyak lagi lah game-game berbentuk fizikal yang memerlukan berlari, bersembunyi, itu belum gua cerita perihal game perang-perang guna senapang kayu. yang ni game paling dasyhat gua pernah main, dia punya perang dah macam cerita saving private Ryan pun ada. main bola petang-petang pun gua nampak macam dah kurang, ramai dah yang main bola larut malam. hehehe..

ok gua nak try sambung tido jadi ke tak.. kalau tak gua nak bakar je bilik ni biar semua tak dapat tido macam gua..

ni kalau budak-budak zaman sekarang baca abis gua kena kitai, budak-budak sekarang kecik-kecik dah jadi abang long kawasan...

No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?