Pages

Wednesday, March 28, 2012

Perihal Cita-Cita

Assalamualaikum..

ni gua nak cerita sikit pasal cita-cita gua

Darjah Satu, bila ditanya pasal cita-cita laju je gua jawab nak jadi imam. ini sebab pengaruh dalam KAFA dulu. walaupun time ni Power Rangers dah start dan member-member gua berangan nak jadik power rangers tapi gua tetap utuh dengan cita-cita nak jadi imam. tapi cita-cita nak jadi imam ni memang tak bertahan lama, akhirnya gua juga terpengaruh ingin menjadi PowerRrangers Biru satu masa kelak walaupun billy tak tahu berlawan.


Darjah Dua: Serius dengan cita-cita ingin menjadi Power Rangers Biru


 Darjah Tiga, cita-cita gua berubah untuk menjadi seorang Askar. ini semua pengaruh daripada filem Rambo dan komando. lama juga gua berangan-angan nak jadi seorang Askar. macam-macam darilah Askar darat sampai pasukan payung terjun sehinggalah kepada driver kereta kebal.


 Darjah  Enam: Masuk Darjah enam, cita-cita gua berubah lagi setelah banyak baca buku sains darjah enam yang bercerita mengenai planet-planet di angkasa raya. Terus gua pasang niat nak jadi ahli Astronomi. Asal ada pameran buku konfem gua order satu dan paksa mak gua untuk beli.. hahaha padahal bukan baca pun, tengok gambar je..


Tingkatan satu hingga enam atas: cita-cita gua bila dah masuk tingkatan memang kabur. Tidak seperti masa darjah dulu. Gua pun tak tahu gua nak jadi apa.yang gua tahu gua nak cepat-cepat habis SPM gua nak bebas. kehkehkeh


UKM: Pergi mampus dengan cita-cita


Sekarang: cita-cita gua nak tido 


Sekian Berita Salam Hormat

1 comment:

  1. hahaha... mmg semua org pun cm ko gak kentang!!

    ReplyDelete

Ada kah juga orang mau tinguk ni?