Pages

Saturday, March 10, 2012

Perihal Subuh Tadi

Assalamualaikum..


Peristiwa berlaku subuh tadi dikala semua masyarakat masih lagi tido


keadaan suhu pulak boleh tahan sejuk juga. 


ceritanya begini, gua tengah layan google sketch up kat bilik kononnya nak buat sebuah bandar power yang siap dengan stadium bola sepak. lakar punya lakar gua tak sedar masa berlalu dengan pantas. Gua Usha Tweet sikit, ermmm makwe-makwe semua dah tido sebab timeline sunyi je. Gua pandang jam kat laptop Amboi dah pukul 6:25 pagi dh masuk waktu subuh. 


Gua pun berhenti melakar dan Up sepam tuit dalam twitter sebelum pergi toilet. "Amboi sebenarnya gua bizi merancang sebuah bandar.. solat dulu" 


otw gua ke toilet gua usha gak keluar, apesal dah pukul 6.30 tapi mesjid tak azan lagi ni? siap wuduk gua balik bilik dan bergegas solat subuh.


usai solat subuh gua tutup lampu dan kembali berdepan dengan laptop. Gua sempat main tuit dengan @ciklolipop lepas tu gua bukak tingkap. "aik masih gelap lagi" gua usha jam laptop, "aik dah pukul 7.04 pagi dalam hati gua mungkin kat luar tu mendung. Gua baring atas katil sambil layan fahmi reza kat Youtube pulak..


tiba-tiba..


Henpon  blueberry gua yang power tu berkumandang azan pulak.. ni yang gua hairan selalunya dia azan pukul 12 tengah malam. ah sudah.. buat hal pulak henpon ni.. gua capai henpon,, gua tekan butang merah terus senyap. gua baling henpon ke katil. dan gua sambung layan youtube pulak.


layan punya layan.. tiba-tiba kedengaran azan mesjid pun berkumandang..


Gua makin gelisah.. gua tengok jam kat laptop 7.15 pagi. dalam hati gua apehal pulak pukul 7 suku baru mesjid nak azan ni. gua capai henpon nokia atas meja waktu menunjukkan 6.07 pagi, gua capai henpon blueberry tadi waktu yang sama juga kelihatan.. gua tak puas hati,  gua tengok balik jam kat laptop 7.16 pagi.. jadi kedudukan 2-1 ditambah dengan keadaan diluar yang masih gelap dan azan yang berkumandang.


cis!!!


Gua tanpa berfikir panjang terus terajang laptop gua sampai berkecai.. Penipu punya laptop!!!




Rupanya gua solat subuh awal sejam...




Sekian Berita Salam Hormat



No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?