Pages

Friday, February 1, 2013

Perihal Pagi Ini Part 6

Dengan tunggangan yang bagus dan sempurna dalam masa tidak sampai 30 minit Raja sudah berada di tengah-tengah Ibu Kota. Motorsikal Ducati 1199 Panigale miliknya masih lagi menderu liar walaupun sudah bergerak perlahan dalam kesibukan Ibu Kota.

Raja tiba di sebuah kawasan yang sangat sibuk dengan manusia, ramai orang lalu lalang disitu dan melintasi jalan seperti tidak mempunyai otak, susunan bangunannya tidak teratur manakala jalannya pula sempit-sempit, terdapat banyak kedai-kedai ditepi jalan menambahkan lagi kesesakan kawasan tersebut, warganya pula bukanlah yang jenis yang berpakaian eksklusif seperti di satu lagi kawasan dalam Ibu Kota.

Raja menunggang motornya memasuki jalan-jalan yang sibuk itu, sesekali bunyi deruan motorsikal Ducati 1199 Panigale memecah kesibukan kawasan tersebut namun tidak mendapat perhatian daripada manusia disitu kerana semuanya seakan-akan sibuk membuat kerja masing-masing.

Raja sampai ke tempat yang ditujunya, dia memberhentikan Ducati 1199 Panigale berhampiran sebuah bangunan lama setinggi lima tingkat yang dihadapannya terdapat sebuah patung tugu peringatan Haron Ismail.  Raja mengeluarkan telefon bimbitnya seperti ingin membuat panggilan kepada seseorang. Belum sempat dia berbuat demikian dia didatangi seorang lelaki yang berbadan sedap..

Bersambung...

No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?