Pages

Tuesday, February 5, 2013

Perihal Pagi Ini Part 8

Raja masuk ke dalam bangunan usang lima tingkat tersebut dengan penuh debaran, dia berjalan perlahan-lahan sambil mengekori lelaki berbadan sedap itu. Ruangannya luas namun ianya kosong, Raja sekali lagi menjadi bingung, apa sebenarnya yang ada di dalam bangunan ini? nampak ianya seperti sebuah lobi hotel.

Dia terus berjalan mengekori lelaki berbadan sedap itu sambil matanya liar memerhatikan keseluruhan ruangan bawah bangunan usang lima tingkat tersebut.

Mereka bergerak ke arah penjuru sebelah kanan bangunan usang lima tingkat tersebut. Dimana terdapat sebuah Lif yang juga dijaga oleh dua orang lelaki berbadan sedap dan berkaca mata hitam pekat.

Raja semakin bingung dan tertanya-tanya apa sebenarnya yang ada di dalam bangunan tersebut, kenapa ada ramai kelibat lelaki berbadan sedap berkacamata hitam berkawal di sini sana. Ingin sahaja dia bertanya kepada lelaki berbadan sedap yang membawanya itu, namun dia gusar seandainya tidak mendapat respon.

Melihat kelibat Raja dan lelaki berbadan sedap yang membawanya, salah seorang lelaki berbadan sedap yang menjaga pintu lif tersebut telah menekan butang lif, belum sempat Raja dan lelaki berbadan sedap yang membawanya itu sampai pintu lif sudah terbuka lebar untuk mereka.

"silakan..." Pelawa lelaki berbadan sedap yang membawa Raja.

Raja masuk ke dalam, diikuti oleh lelaki berbadan sedap yang membawanya, sejurus itu, pintu lif mula tertutup secara perlahan-lahan.  Raja mula membuat andaian mungkin segalanya akan terjawab apabila lif ini sampai ke destinasinya di tingkat atas.

kelihatan lima butang yang tertera nombor satu sehingga lima menandakan bangunan ini mempunyai lima tingkat. juga terdapat butang buka dan tutup dan terdapat satu butang berlogo telefon yang menandakan itu adalah butang bagi panggilan kecemasan.

Namun sesuatu telah mengejutkan Raja telah berlaku, tiba-tiba lelaki itu menekan butang kecemasan tersebut dengan secara tiba-tiba lif itu bergerak ke bawah dan bukannya ke atas seperti jangkaan awal Raja...


Bersambung....

No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?