Pages

Tuesday, December 20, 2011

Borak Ilmiah

Assalamualaikum..

Sebenarnya gua takda benda nak tulis pun, gua sedang menunggu baju gua sip di basuh oleh mesin Basuh, jadi sambil tunggu-tunggu gua tengok-tengok gak apa ada dalam pesbuk cis semua sibuk cerita Adam Adli bakal pencetus revolusi. Gua suka ambil pepatah power Sokernet: "Budak-Budak Rebelni dah konvo belum"

Ok Malam ni kita borak ilmiah sikit, jadi tak sedap pula kalau gua guna ayat-ayat kutu, jadi gua ingat gua nak try-try gaya Shazni Munir berborak politik.

Henshin!!

Assalamualaikum,

Melihat Lanskap Politik Malaysia pada hari ini boleh mendatangkan kerisauan pada masyarakat, dah semakin hilang nilai masyarakat hari ini dalam berpolitik. tidak kira dari golongan pembangkang mahupun golongan kerajaan. mungkin kecelaruan politik hari ini telah menimbulkan pelbagai isu-isu sensitif di Malaysia, dari isu keagamaan sehinggalah ke isu remeh temeh yang akan menjadi bahan bualan semua lapisan masyarakat.

Dalam kecelaruan ini, saya suka mengikut pergerakan mahasiswa pada hari ini. Mahasiswa juga rupanya terikut-ikut dengan rentak politik di luar, terbahagi kepada dua dan saling serang menyerang antara satu sama lain. Mungkin patutlah AUKU itu dipertahankan bagi menjaga golongan Mahasiswa yang tidak minat dengan bidang politik.

***

Ah!! Baju gua dah boleh angkat, lain kali lah kita borak Ilmiah.

Sekian Berita Salam Hormat..

No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?