Pages

Wednesday, July 18, 2012

Perihal Ujian

Assalamualaikum


 


Ramadhan semakin menghampiri kita Alhamdulillah Allah masih memberi kita kehidupan untuk merasai nikmat berpuasa pada ramadhan pada kali ini. gua bukan ingin berbicara mengenai perihal ramadhan-ramadhan dan sebagainya seperti orang lain. Tetapi gua ingin mengenang kembali Ramadhan tahun lepas gua yang penuh dengan keperitan dan dugaan sehingga gua rasa rasa tidak tertanggung pedihnya. Apa yang berlaku biar gua sahaja yang tahu dan gua tahu takda orang pun nak ambil tahu.

Hampir setahun sudah berlalu insyaAllah walaupun gua begini, tapi bagi gua apa yang Allah bagi itu bukanlah satu hukuman ataupun balasan tetapi apa yang diberinya gua pasti adalah satu dugaan kepada gua bagi memberi kekuatan kepada gua dan gua tahu disebaliknya ada hikmah tersembunyi yang pastinya manis daripada kepahitan yang gua tanngung sebelum itu.

kadang-kala gua mengeluh kenapa gua? gua bukan seorang yang kuat, dalam menempuh semuanya, kadang kala gua terfikir terlalu pedih sampai tak tertanggung dan gua hanya bersandar semuanya kepada yang Maha Esa untuk menentukan nasib gua setelah gua penat berusaha. Tapi kita jangan ingat apabila kita diuji, sedemikian bahawa ujian kita adalah paling berat diberikan oleh Allah. sebenarnya kita silap. kita tidak tahu diluar sana ada lagi yang ujiannya lagi berat daripada apa yang gua hadapi ketika itu dan apa yang anda semua mungkin sedang alami. Apa yang penting bagaimana kita bersandar dan bergantung tempat kita meminta.

Apapun gua sangat berterima kasih pada insan-insan yang berada disamping gua selama ini.


Tahun ini mungkinkah gua diuji lagi dengan dugaan yang lain? InsyaAllah kepada Allah juga gua  bersandar jika ditakdirkan.




No comments:

Post a Comment

Ada kah juga orang mau tinguk ni?